2011001201 |
Preparem la Corrandescola |
2019-2020 |
Taller. Educació Primària |
|
|
|
14/11/2019 - 19/3/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Estalella i Graells |
|
c. Carme, 1 (Vilafranca del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Preparem la Corrandescola és un taller que convida als mestres de música i de català de cicle superior a treballar la glosa de forma interdisciplinària amb els alumnes i a fer una mostra final de glosa dintre de la mateixa escola o ajuntant unes quantes escoles.
Glosar és una activitat comunicativa basada en conversar i divertir-se mitjançant l'intercanvi de versos cantats de forma improvisada.
En el taller es practicarà el cant improvisat amb diferents melodies, s'orientarà els mestres en el treball de la glosa a l'aula i en l'organització d’una mostra final.
|
| |
Objectius |
•Cantar tonades tradicionals de glosa tot improvisant el seu text, en forma de quarteta, rimant el segon vers amb el quart.
•Memoritzar textos de corrandes tradicionals i de pròpia creació.
•Saber buscar una idea i expressar-la tot cantant davant dels companys del taller.
•Intercanviar experiències sobre el treball de la glosa a l’escola.
•Organitzar una mostra final amb els alumnes, dintre de la mateixa escola o ajuntant-se amb altres escoles del voltant.
|
| |
Continguts |
•Glosa, cançó amb text improvisat.
•Melodies per improvisar: Les Nyacres, La Perdiueta, Garrotins, Corrandes de Beget, Corrandes d’en Carlolino, Jotes…
•Quarteta heptasil•làbica amb rima a, b, c, b.
•Idea principal, camp semàntic, rima consonant i assonant.
"La ponicana, com dinamitzar creativament un espectacle" Presentació a càrrec de Martí Ruiz durant la 2a sessió de formació.
|
| |
Formador/a |
Albert Casals i Mònica Calaf. Martí Ruiz
|
| |
Avaluació |
Participació en les diferents sessions tot interpretant gloses memoritzades o improvisades.
Enregistrament d'alguna activitat de glosa feta amb els alumnes.
Opinió personal i valoració del treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
L'activitat se certificarà amb l'assistència a un mínim del 80% de les hores presencials i l'avaluació positiva de les tasques individuals i grupals pactades:
Creació i improvisació individual de gloses amb les melodies treballades en les diferents sessions del taller.
Presentació de l'activitat de glosa realitzada amb els alumnes de les respectives escoles als participants del taller.
Taula rodona de valoració del treball fet amb els alumnes a l’escola, de la coordinació amb els diferents mestres implicats i del resultat final.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres de música i mestres de llengua (mestres tutors) de 5è o de 6è de Primària.
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/11/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
16/01/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
13/02/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
19/03/2020 |
1730 |
1930 |
|
| |